Co handlowiec musi wiedzieć o marketingu B2B? (sierpień 2021)

Home/relacja/2021/Co handlowiec musi wiedzieć o marketingu B2B? (sierpień 2021)

Siódme spotkanie w 2021 roku!

Temat spotkania: “Co handlowiec musi wiedzieć o marketingu B2B?”

Ekspert: Łukasz Kosuniak

Czy wiesz, że ponad 40% klientów B2B chciałoby kupować bez udziału handlowców?

Być może wynika to z faktu że klienci biznesowi są w połowie procesu zakupu, kiedy dochodzi do spotkania z handlowcem.
Z drugiej strony klienci, którzy unikali handlowców o wiele częściej żałują decyzji zakupowej.
Można powiedzieć, że klienci potrzebują handlowców, tylko o tym nie wiedzą.

Okazuje się ,że aby umiejętnie łączyć działania marketingowe i sprzedażowe, handlowcy powinni lepiej rozumieć marketing a marketerzy poznać realia sprzedaży.

 

Podczas wystąpienia poznaliśmy 10 praktycznych zasad marketingu B2B, które bezpośrednio wpływają na produktywność handlowców. Rozmawialiśmy m.in. o:

  • Z jakimi typami handlowców klienci chcą mieć do czynienia, a jakich za wszelką cenę unikają
  • Czego handlowcy powinni oczekiwać od marketerów a czego marketerzy od sprzedawców
  • Dlaczego social selling bez treści zazwyczaj nie działa?
  • Jak uwolnić 30% swojego czasu we współpracy z marketingiem
  • Czy handlowcy powinni oddawać leady marketingowi? – to nie błąd, wiem, że zazwyczaj jest odwrotnie 😊
  • ​Jak zwiększyć produktywność handlowca nie zwiększając czasu jego pracy?
  • ​Dlaczego nowoczesny handlowiec powinien wzorować się na pilotach myśliwców?

 

Kim jest nasz gość?

 

Praktyk marketingu B2B.

Zaczynał karierę w firmie Microsoft, gdzie zajmował się marketingiem, wsparciem sprzedaży i rozwojem kompetencji partnerów.

Następnie tworzył od zera dział marketingu B2B w Samsung Electronics Polska, gdzie odpowiadał za pierwsze w Polsce oraz jedno z pierwszych w Europie wdrożeń systemu marketing automation klasy korporacyjnej.

Od kilku lat prowadzi firmę doradczą Grow Consulting, która pomaga firmom działającym w obszarze B2B w pozyskiwaniu klientów dzięki wykorzystaniu nowoczesnych i sprawdzonych metod marketingowych.