Najgorsze błędy handlowców B2B. (Listopad 2017)

Home/relacja/2017/Najgorsze błędy handlowców B2B. (Listopad 2017)

Ekspert: Arkadiusz Chludziński z Sandler Training

75 proc. Klientów B2B twierdzi, że kupowanie bezpośrednio przez stronę internetową jest wygodniejsze niż kontakt ze sprzedawcą.
Do 2020 roku ponad milion sprzedawców B2B straci pracę na rzecz samoobsługowych rozwiązań e-commercowych.
92 proc. nabywców usuwa maile lub wiadomości głosowe od osób, których nie zna.

Statystyki są druzgodzące.
Teza choć śmiała i kontrowersyjna, wydaje się być prawdziwa: “Klienci nie lubią sprzedawców, a nawet ich nienawidzą!” 

Dlaczego?

  • bo Ci są profesjonalnie uprzejmi. “Cieszę się, że Pana widzę”, “Jakie piękne biuro!”
  • są nieustępliwi, nachalni. Gdy klient nie mówi “nie”, oznacza to, że jest przecież zainteresowany!
  • są chodzącymi ulotkami marketingowymi: “Mam najlepsze rozwiązania na rynku, szyte na miarę, innowacyjne! Mamy 1000 oddziałów na świecie, 10 biur w Polsce, światowej klasy ekspertów, obsługujemy 30 000 klientów na świecie! Wyróżnia nas interdyscyplinarne podejście, międzynarodowe doświadczenie, działamy na rynku od 150 lat!”

Jeżeli na pytanie Klienta: “w czym jesteście lepsi od konkurencji”, odpowiadasz w ten właśnie (lub podobny) sposób, powinieneś pojawić się na najbliższym spotkaniu społeczności handlowców Sales Angels. Tym razem w roli eksperta wystąpi były szef zespołu Business Development w PwC i obecnie Senior Consultant w Sandler Training Polska – Arkadiusz Chludziński.

Podczas spotkania uczestnicy:

1. Nauczyli się jak zdobyć zaufanie Klienta nie mówiąc w ogóle o korzyściach płynących z Twojego rozwiązania.
2. Zobaczyli, jak pełne prawo do “nie” otwiera większość rozmów z Klientami.
3. Przećwiczyli jak budować partnerskie relacje nie naciskając na Klienta.
4. A na koniec, podczas sesji Q&A, dowiedzieli się, jakie najgorsze błędy popełniają sprzedawcy.

Sylwetka eksperta

Arkadiusz Chludziński posiada ponad 10 letnie doświadczenie w prowadzeniu działań Business Development. Pracował w takich firmach jak Orange Polska (Account Manager), Deloitte (Business Development Coordinator) oraz PwC (Head of Business Development Team). Łączy wiedzę praktyczną, zdobytą na polu sprzedaży z wiedzą naukową. Entuzjasta sprzedaży. Konsultant, Trener Sandler Training Polska. W sprzedaży kieruje się zasadą: “wyróżnij się albo zgiń”. Autor wielu publikacji. Naczelny pogromca bezrefleksyjnego podejścia do prowadzenia działań sprzedażowych. Sprzedawca nawrócony na marketing.