Nie sprzedawaj! Opowiadaj historie (lipiec 2018)

Home/relacja/2018/Nie sprzedawaj! Opowiadaj historie (lipiec 2018)

Temat: Nie sprzedawaj! Opowiadaj historie.

Ekspert: Magdalena Petryniak

W lipcu na spotkaniu społeczności Sales Angels naszym gościem specjalnym była Magdalena Petryniak.

Kim jest prowadząca?

Magdalena Petryniak jest wyłączną przedstawicielką Story Seekers® i Mike Bosworth Leadership w Polsce, międzynarodową trenerką w tej metodzie. Jako Story Seekers prowadziła projekty i warsztaty komunikacji w sprzedaży B2B dla firm w wielu krajach, w tym USA, Singapurze, Wielkiej Brytanii, Czechach i Polsce. Współpracuje z takimi markami jak m.in. RSA, Mitel, Sage, Orange, Innogy, Unipetrol, ING, Raiffeisen Polbank, mBank, Idea Bank, Astor, Stowarzyszenie Wiosna.

Od 12 lat realizuje projekty z zakresu komunikacji  sprzedażowej, marketingowej i komunikacji społecznej. Prowadząc własną firmę (Grupa SAPR), przeprowadziła ponad 50 kampanii marketingowych i PR dla firm i instytucji, koordynowała również kampanię lobbingową, która doprowadziła do zmiany prawa. Zarządzała programami specjalnymi i konferencjami “Harvard Business Review Polska”.

Szkoli i aktywnie wspiera menedżerów w zakresie komunikacji, bazując na metodzie Customer Hero Selling. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Krakowskiej Szkoły Biznesu, Leadership Program w Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health w USA czy Akademii Innowacji ICAN Institute. Aktywnie zaangażowana w działalność społeczną.

O czym była mowa na spotkaniu?

Wielu handlowców ma naturalny talent do opowiadania historii, mogą godzinami snuć opowieści o klientach, barwnie prezentować historie produktów i usług.

Ale szczerze? Czy o to chodzi w sprzedaży? Czy storytelling (opowiadanie historii) ma być kolejnym magicznym sposobem do opowiadania jacy jesteśmy “świetni” i czym wyróżniamy się od konkurencji?

Fundamentalnym założeniem Story Seekers®  jest budowanie więzi i zaufania w sprzedaży – a storytelling (opowiadanie historii) i story-tending (empatyczne, aktywne wysłuchiwanie historii) to tylko metody prowadzenia narracji z klientem.

Jak zatem przekuć tę narrację w dialog służący budowaniu zaciekawienia, otwartości i zaufania naszego rozmówcy?

Na kolejnym wydarzeniu Sales Angels uczestnicy sprawdzili to w praktyce. Podczas interaktywnego spotkania wszyscy:

  • Poznali strukturę i narzędzia budowania historii
  • Przećwiczyli historię budującą zainteresowanie i otwierającą cykl zakupowy u nowych, potencjalnych klientów
  • Porozmawiali o typach historii, które budują zaufanie do handlowców, odpowiadają na zastrzeżenia klienta i budują wizję zakupową
  • Usłyszeli “Customer Hero Stories” – czyli historii sukcesu naszych klientów
  • I zrozumieli, że storytelling może Wam bardzo pomóc w realizacji targetów.