Jak zaprojektować proces sprzedaży (listopad 2018)

Home/2018, artykuł, relacja/Jak zaprojektować proces sprzedaży (listopad 2018)

Temat: Jak zaprojektować proces sprzedaży? Eksperci: Agnieszka Zawadka i Michał Skurowski, Livespace

W listopadzie naszymi gośćmi w Warszawie byli Agnieszka Zawadka i Michał Skurowski. O czym była mowa na spotkaniu? Z tworzeniem procesu sprzedaży jest jak z procesem leczenia. Lekarz zanim przepisze receptę, potrzebuje zdiagnozować problem – w tym celu musi poznać swojego pacjenta: jego bóle, potrzeby, oczekiwania. Dopiero później może przygotować plan leczenia, który krok po kroku doprowadzi pacjenta do pełnego zdrowia. Podobnie jest w sprzedaży – aby przeprowadzić potencjalnego klienta od pozyskania do zamkniętej transakcji, handlowiec potrzebuje wcześniej przygotować proces sprzedaży odpowiadający ścieżce zakupowej klienta. Poprawnie zdefiniowany proces sprzedaży odzwierciedla specyfikę funkcjonowania danego działu sprzedaży, wspiera handlowców w codziennej pracy i pomaga podejmować decyzje biznesowe. Badania przeprowadzone przez Sales Management Association oraz Vantage Point Performance wskazują, że firmy, które określiły proces i skutecznie zarządzają lejkiem sprzedażowym, mają o 28% wyższy wzrost sprzedaży od firm, które nadal tego nie robią. Tymczasem – aż 60% firm B2B nie ma dobrze zdefiniowanego procesu sprzedaży. Podczas spotkania pokażemy, jak dołączyć do firm, które czerpią korzyści z prowadzenia profesjonalnej sprzedaży opartej na procesach. Podczas spotkania handlowcy dowiedzieli się: ✅ dlaczego zespół sprzedaży potrzebuje (nie)jednego procesu, ✅ od czego zacząć i jak zaprojektować proces sprzedaży, ✅ jakie narzędzia wykorzystać do tworzenia i realizowania procesów, ✅ jak wdrożyć wizję procesu w życie i monitorować efekty. Podczas spotkania uczestnicy przećwiczyli na realnym przypadku układanie procesu sprzedaży. Kim są prowadzący? Agnieszka Zawadka, CMO, Livespace Ekspertka marketingu z duszą pedagoga. Od kilku lat specjalizuje się w działaniach inbound i content marketingowych w obszarze B2B. Skupia się na projektowaniu efektywnej współpracy zespołów marketingu i sprzedaży. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, nowych technologii oraz metodyk wspierających ludzi, pracę i biznes. Michał Skurowski, CEO, Livespace Od 10 lat pomaga przedsiębiorstwom pozyskiwać klientów za pomocą nowych technologii. Współzałożyciel i prezes Livespace, współtwórca przedsiębiorstw działających w obszarze tworzenia oprogramowania, reklamy internetowej i edukacji. Na co dzień zajmuje się podnoszeniem produktywności zespołów sprzedażowych i edukacją w tej dziedzinie.